2018年度に文部科学省による「大学の世界展開力強化事業 ~COIL型教育を活用した米国等との大学間交流形成支援~」に採択され、全米トップのゲーム教育機関を誇るUSC映画芸術学部インタラクティブメディア&ゲーム学科と本学双方のゲーム教育水準を高めるために、学生・教員による様々な交流プログラムを行っています。
東京藝大×USC共同制作第三回目となる今年度は、USCアンドレアス・クラッキー教授およびピーター・ブリンソン教授のゲーム制作演習を実施、その後、参加学生による2022年1月のオンラインキックオフミーティングを皮切りに、定期的なオンライン会議を重ねながらプロジェクトを進めています。本展覧会では、その第一段階の節目となるVertical Sliceをお見せします。
Selected in 2018 by the Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology for the Inter-University Exchange Project that supports the forming of collaborative programs between Japanese and North American universities, Tokyo Geidai Graduate School of Film and New Media and the Interactive Media & Games Division of the University of Southern California School of Cinematic Arts, known as the best game design school in the U.S., jointly explore methods to improve games education for both faculty and students by conducting innovative international programs.
The 2021 academic year of Tokyo Geidai welcomed online workshops on game development by USC professors Andreas Kratky and Peter Brinson. The schools then launched the third round of the Tokyo Geidai×USC Collaboration Project with an online kickoff meeting in January 2022. Setting their sights on the Vertical Slice presentation in GEIDAI GAMES 03 and beta in the USC GAMES EXPO 2022, students hold frequent online discussions with their teammates while checking in regularly with the faculty on their progress.
Sanketh BhatSanketh Bhat U
ハルマンダル チャールÇağıl Harmandar G
山田 知沙Chisa Yamada G
Jerecy YangJerecy Yang U
Yuefeng HeYuefeng He U
今井 理子Riko Imai G
川畑 那奈Nana Kawabata G
You LiangYou Liang U
付 美君Meijun Fu G
Nitesh SridharNitesh Sridhar U
スィウランポン チャンヤChanya Sriuranpong G
Yue WangYue Wang U