2018年度に文部科学省による「大学の世界展開力強化事業 ~ COIL型教育を活用した米国等との大学間交流形成支援~」に採択され、全米トップのゲーム教育機関を誇るUSC映画芸術学部インタラクティブメディアゲーム学科と本校双方のゲーム教育水準を高めるために、学生・教員による様々な交流プログラムを行っています。 USC×藝大共同制作第二回目となる今年度は、USC アンドレアス・クラッキー教授およびピーター・ブリンソン教授のゲーム制作演習を実施、その後、参加学生による 2021年1月のオンラインキックオフミーティングを皮切りに、定期的なオンライン会議を重ねながらプロジェクトを進めています。本展覧会では、その第一段階の節目となるVertical Sliceをお見せします。
Selected in 2018 by the Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology for the Inter-University Exchange Project that supports the forming of collaborative programs be- tween Japanese and North American universities, Tokyo Geidai Graduate School of Film and New Media and the Interactive Media & Games Division of the University of Southern Cali- fornia School of Cinematic Arts, known as the best game design school in the U.S., jointly explore methods to improve games ed- ucation for both faculty and students by conducting innovative international programs. The 2020 academic year of Tokyo Geidai welcomed online workshops on game development by USC professors An- dreas Kratky and Peter Brinson. The schools then launched the second round of the Tokyo Geidai × USC Collaboration Project with an online kickoff meeting in January 2021. Setting their sights on the Vertical Slice presentation in GEIDAI GAMES 02 and beta in the USC GAMES EXPO 2021, students hold fre- quent online discussions with their teammates while checking in regularly with the faculty on their progress.
松井靖果Shizuka Matsui G
李 沐陽Muyang Li G
Christy YeChristy Ye U
林 裕人Yuto Hayash G
許 いKyo I G
Fidelia LamFidelia Lam U
許 哲欣Kyo Tetsukin G
松本伊代Iyo Matsumoto G
Jacob RuttenbergJacob Ruttenberg U
劉 禹辰Yuchen Liu G
陳 佳音Jiayin Chen G
Elsa LiuElsa Liu U
施 楽Le Shi G
呂 逸飛Yifei Lyu G
Jasmine PersephoneJasmine Persephone U
ナヤミ・海Kai Nyame U