協力展示
Geidai-Affiliated Projects
「Alma」は、医療従事者のワークライフバランスにおける緊張 感を描いたインタラクティブな物語です。思いやりのある母で あり小児科の看護師でもある人物アルマとしてプレイします。
「Alma」は、セルフケアと不均衡な生活の中でバランスを見出 いだす闘いを描いた物語です。本作品はFrancesca Palamara の USC における修了制作で、ゆはらかずき(藝大ゲームコース)、 西野朝来(藝大アニメーション専攻)が背景美術を担当しました。
Alma is an interactive narrative that captures the tension of work life balance for healthcare workers. Play as Alma, a caring mother and pediatric nurse, who must tend to both aspects of her life. Alma is a story of self-care and the struggle to find bal- ance in an imbalanced life. This project was the USC graduation work for Francesca Palamara, and Kazuki Yuhara (Game Course at Tokyo Geidai) and Asaki Nishino (Department of Animation at Tokyo Geidai) were in charge of the background art.
USCのインタラクティブメディア&ゲーム MFA3年生。Scripps Collegeでコンピュータメディアの学士号を取得した後、テクノロジーとアートが持つ創造的な可能性を追求している。Francescaは有意義なプレーに情熱を傾け、第2世代のインパクトゲームに関連するデザイン上の課題を解決することに関心を持っている。暇な時には、子猫と遊んだり、タピオカを飲んだり、浜辺を長時間散歩したりしている。
Francesca Palamara is a third year Interactive Media and Game Design MFA student at USC. After receiving her bachelor's degree in Computational Media from Scripps College, she decided to pursue the creative potential that technology and art hold. Francesca is passionate about meaningful play and is interested in solving the design challenges associated with second generation impact games. In her spare time, you can find her playing with her kittens, drinking boba and taking long walks on the beach.
Alma Trailer from Francesca Palamara on Vimeo.