2018年度に文部科学省による「大学の世界展開力強化事業〜COIL型教育を活用した米国等との大学間交流形成支援〜」に採択され、全米トップのゲーム教育機関を誇るUSC映画芸術学部インタラクティブメディア&ゲーム学科と本校双方のゲーム教育水準を高めるために、学生・教員による様々な交流プログラムを行っています。
USC×藝大共同制作第4回目となる今年度は、USCアンドレアス・クラッキー教授およびピーター・ブリンソン教授のゲーム制作演習が実施され、その後、2022年12月に藝大生が渡米、USCを訪問し、藝大×USCコラボレーションチームによるゲーム制作が開始しました。合計3チームが発足し、帰国後は定期的なオンラインミーティングを重ねながらプロジェクトを進めています。本展覧会では、その第一段階の節目となるアルファ版をお見せします。
Selected in 2018 by the Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology for the Inter-University Exchange Project that supports the forming of collaborative programs between Japanese and North American universities, Tokyo Geidai Graduate School of Film and New Media and the Interactive Media & Games Division of the University of Southern California School of Cinematic Arts, known as the best game design school in the U.S., jointly explore methods to improve games education for both faculty and students by conducting innovative international programs.
The 2022 academic year of Tokyo Geidai welcomed workshops on game development by USC professors Andreas Kratky and Peter Brinson. The schools then launched the fourth round of the Tokyo Geidai × USC Collaboration Project with a kickoff meeting in December 2022 in Los Angeles. A total of three teams were formed to make three different game projects. Setting their sights on the Alpha presentation in GEIDAI GAMES 04 and Beta in the USC GAMES EXPO 2023, students hold frequent online discussions with their teammates while checking in regularly with the faculty on their progress.
Moss DooleyMoss Dooley U
Qingyun LiuQingyun Liu U
Ziyang LiuZiyang Liu U
王 昊宇Haoyu Wang G
庞 雯Pang Wen G
荒木 咲希Saki Araki G
Sammy ChuangSammy Chuang U
Davíd Padrón-HarrisDavíd Padrón-Harris U
Heming RuanHeming Ruan U
山根 風馬Fuma Yamane G
和泉 はるなHaruna Izumi G
Nickey OlsonNickey Olson U
スィウランポン チャンヤChanya Sriuranpong G
Xingyao WuXingyao Wu U
楊 芸妮Yini Yang G