協力展示
Geidai-Affiliated Projects
協力展示
Geidai-Affiliated Projects
メディアとしての写真 -Photographyではなく、Shashin-写真であること、真を写すとはどのような現実性なのでしょうか。SHASHIN.1799は、視知覚のしきたりとしての真を写すという概念、リアリティの構造 / 現在性を考えます。新故の実写的なメディアによる表現とその視覚原理の研究を通して、みることの潜在的な可能性と問いを新たに解釈しようとする枠組みです。
The Japanese word for photograph shashin is represented by two kanji, sha and shin , meaning “transcribe” and “truth,” respectively. SHASHIN.1799 examines the concept of transcribing truths as an institution of visual perception as well as the structures and nowness of reality. By investigating the expressions made avail- able through photographic media old and new and their visualization principles, we can interpret the underlying possibilities and questions of “seeing” with a new eye.
知覚やテクノロジーの領域を注視しながら、絵画/写真/映像/CGI/生体現象/エンジニアリング/メディア技術/などを用いて表現活動を続けている。第16回 岡本太郎現代芸術賞 特別賞受賞。主な展示会に第16回 岡本太郎現代芸術賞展(岡本太郎美術館)、岐阜 おおがきビエンナーレ2013、 ヨコハマトリエンナーレ連携企画 “東アジアの夢”(BankART NYK Studio)、”幻燈展 --プロジェクションメディアの考古学”(早稲田大学演劇博物館)などがある。東京藝術大学COI特任講師。
Kuwabara pursues expression with drawings, photography, videos, CGI, biological phenomena, engineering, media technology, etc. Winner of the 16th Taro Okamoto Award, Special Award.Project Lecturer, Tokyo University of the Arts Center of Innovation, Research into Synesthetic Media Group