協力展示
Geidai-Affiliated Project
協力展示
Geidai-Affiliated Project
ゲーム制作演習は、東京藝術大学芸術情報センターで2022年から開講されている全学部対象の授業です。受講生の多くは未経験からスタートし、半年をかけて企画から実装まで自らの手で取り組みます。今回は協力展示という形で受講者の作品を一部紹介します。
The Game Development Exercise is a class open to all undergraduate students that has been offered at the Tokyo University of the Arts Art Information Center since 2022. Many of the students begin without any game design experience. In a period of six months, they work on their own to create a game project in stages from ideation to implementation. This exhibition introduces a selection of the students' work.
これはある少女が“魔女”になるまでの物語。呪文を探す冒険に出かけよう。魔法の呪文の正体とは...
A game about a girl and her story of becoming a “witch.” Let’s go on an adventure in search of magic spells.
絵を描くのと同じように作られたゲーム。ゲームオブジェクトが別のオブジェクトにつながり、一筆が別の一筆につながり、すべてのプロセスは直感的で、具体的な計画やゴールはない。ワンクリックとひとつのオブジェクトから始まり、さまざまな方向へと広がっていく。
最終的には抽象的な脱出ゲームのような形になり、どのオブジェクトとどのように相互作用できるかを考えなければならない。そして最後は、始めたときと同じように空のキャンバスでゲームが終わる。
This is a game that was made in a similar way you would paint a painting. One game object led to another, one stroke connected to another, and the whole process was intuitive without a concrete plan or goal. It started with one click and one object which then expanded into many different directions.
The final product has a form of an abstract escape game where you have to figure out which objects you can interact with and how. And finally, you finish the game the same way you started, with an empty canvas.
二度と戻ることのできない過去の記憶は、静かにきらめく鉱物のようだと感じる。 そして人が死ぬとき、もしその一生分の鉱物が世界に還るなら、そこは白銀の大地だろうと想像した。
The memories of the past, those moments we can never go back to, I think of them as gently glimmering minerals. When people die, if the lifelong buildup of their minerals are to be returned to the world, that place must be a vast plain of silvery white.